VLADA Na teret proračuna udžbenici za učenike slabijeg imovinskog statusa
Vlada: Iz proračunske zalihe 1,1 milijuna za udrugu Palčići

Kazalište Virovitica

Kazališna kritika: Nećeš razbojniče

Ivan Remeta           09.09.2015.         2509 pogleda
Kazališna kritika: Nećeš razbojniče

Prva ovosezonska premijera u virovitičkom kazalištu ujedno je i prva premijera u novoj sezoni u hrvatskim kazalištima. Suradnjom Kazališta Virovitica i Gradskog kazališta "Jozo Ivakić" Vinkovci osmišljena je "prava muška" priča o trojici nogometnih sudaca. Autor je mađarski suvremeni pisac Zoltan Egressy, koji se vjerojatno silno čudi prijevodnom naslovu svoje drame, budući da je   u originalu povezan s omiljenim jelom jednog od likova.

Dakako, vrlo bi se brzo shvatila veza između naslova i zbivanja u svlačionici, ali naslov "Nećeš razbojniče!" blizak je svima koji prate hrvatski nogomet, pa ne iznenađuje da je taj uzvik preuzet za naslov predstave. Redatelj Dražen Ferenčina znalac je za povezivanje žanrova, pa iako bismo mogli općenito govoriti o komediji, svakako bismo morali dodati "gorka". Naime , trojica sudaca različitih su, ne samo profesionalnih statusa, nego i životnih uspjeha – od potencijalnog alkoholičara koji i dalje sanjari o ženi koja ga je napustila (spravljačica jela u originalnom naslovu vezanom uz krumpir i kiseljak, odnosno blitvu) da bi otišla uspješnijem glavnom sucu, središnjem liku sudačkog trojca, do gubitnika čije su namjere na granici kriminala.

Pitanje je, dakako, koliko je svatko od njih žrtva okolnosti, a koliko krivac za vlastiti život. Ukratko, priča se vezuje uz nogomet i suđenje, ali je zapravo analiza života i snalaženja u današnjim uvjetima. Scenografija poznatog vinkovačkog strip crtača Dubravka Matakovića svedena je na naznake, što je posve dostatno za ovu situaciju, jer su i kostimi standardizirani. Budući da su trojica glumaca jedino bitni za cjelokupni dojam, sva spomenuta vizualizacija više je dekor, nego nužnost. Vinkovački glumac Vladimir Andrić igra uspješnog glavnog suca i predstavlja vrlo uvjerljivu razdjelnicu između uspjeha i neuspjeha – time što su preostala dvojica pomoćni suci i pri tom svojevrsni životni gubitnici, stvara se prilično jasna slika današnjeg društva.

No, valja dodati da profesionalni uspjeh nije uvijek dovoljan za zadovoljstvo, pa glavni sudac činjenicu da ga ostavlja djevojka pripisuje njezinoj prevrtljivosti a ne svojoj neprivlačnosti. Spominjani gubitnici, ali naravno samo u imaginarnoj svlačionici, su virovitički glumci Goran Koši i Mladen Kovačić, čija stišana gluma odlično funkcionira u sveukupnom dojmu. Možemo reći, da jedna naoko obična priča, zahvaljujući preciznoj režiji i uravnoteženoj glumi, govori više o našem vremenu i nama u njemu, nego bombastični spektakli. Nadam se da jednako misli virovitička publika, kao i buduća vinkovačka na premijeri u listopadu.